31 Aralık 2008 Çarşamba

TEKFİR HASTALIĞI !

Konuyla alakalı bir ayeti kerime;

Ey iman edenler! Allah yolunda savaşa çıktığınız zaman iyi anlayıp dinleyin. Size selam verene, dünya hayatının geçici menfaatine göz dikerek "Sen mümin değilsin" demeyin. Çünkü Allah'ın nezdinde sayısız ganimetler vardır. Önceden siz de böyle iken Allah size lütfetti; o halde iyi anlayıp dinleyin. Şüphesiz Allah bütün yaptıklarınızdan haberdardır.
(Nisa 94)

Hadisi şerifler;

1-Rasulullah (s.a.v.): “Herhangi bir kimse, din kardeşine “Ey kafir!” derse, bu tekfir sebebiyle ikisinden biri muhakkak küfre döner. Eğer o kimse dediği gibi ise ne ala. Aksi takdirde sözü kendi aleyhine döner.” buyurdular.
(Müslim 1/319)

2-“Mü’mine lanet etmek onu öldürmek gibidir. Bir mü’mini küfr ile itham eden onu öldürmüş gibi olur.”
(Sahih-i Buhari C: 7, Sh: 233, İST/ 1315)

3-“Bizim gibi namaz kılan, kıblemize yönelen ve kestiğimizi yiyen kimse, Allah’ın ve Resulünün teminatıni elde etmiş kabul edilir. 0 halde (böylelerini öldürmek suretiyle) Allah’ın verdiği teminat ve ahdi bozmayın.”
(Sahih-i Buhari C: 1, Sh: 102, İST/ 1315)

4-“Bir insan (müslüman) kardeşine: 'Ey kafir” diye hitabettiği zaman, ikisinden biri bu sözü üzerine almış olur. Şayet söylediği gibi ise küfür onda kalır, değilse söyleyene döner.”
(Sahih-i Buharı C: 7, Sh: 97, İST/ 1315)

5-“Bir kimse müslüman kardeşini tekfir ederse küfür (tekfir edilen veya edenden) biri üzerine döner.”
(El Müsned-Ahmed b. Hanbel, C: 2, Sh: 142, Beyrut/ty.)

Fıkıh ve akaid kitaplarından birer iktibas;

1-"Herhangi bir müslümanın sözünü güzel bir vecihle tefsir ve tevil kâbil oldukça fena bir cihete hamletmek, ona göre fetva vermek câiz değildir.
Hatta bir hususta küfrü müstelzim bir çok vecihler bulunduğu halde küfre münafi yalnız bir vecih bulunsa, bu bir veche göre fetva verilmesi muvafık olur.
Hakikat-i halin neden ibaret olduğu ise ilm-i ilahîye havale olunur.
(Bilmen, IV/8 (ed-Durru'1-Muhtâr, Hindiye ve Kâdihândan))

Bunu sadeleştireyim;


"Herhangi bir müslümanın sözünü güzel bir şekilde tefsir ve tevil mümkün oldukça kötü bir cihete yorumlamak, ona göre fetva vermek câiz değildir.
Hatta bir hususta küfrü gerektiren bir çok yönler bulunduğu halde küfre zıt yalnız bir yön bulunsa, bu bir yöne göre fetva verilmesi uygun olur.
O kişinin gerçek halinin neden ibaret olduğu ise Allahu Tealanın ezeli ilmine havale olunur.

(Bilmen, IV/8 (ed-Durru'1-Muhtâr, Hindiye ve Kâdihândan))

2-“Bidatçilerin kusurlarından biri de birbirlerine kâfir demeleridir. Ehlisünnetin güzel tarafı da hata edince birbirlerini tekfir etmemeleridir.” (İmamı azam)
(Aliyyul Kari, Fıkhul Ekber Şerhi say. 429)

************************************************************************************

Yazıyı, okunsun diye son derece kısa tuttum.
İnşallah okur ve ders alırız.
Anlayana bu kadarı kâfidir.

Selam ve dua ile..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder